Πέμπτη 14 Απριλίου 2011

postheadericon « ΜΕΤΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ »




Με αφορμή μια σειρά δημοσιευμάτων στον τύπο ,από τα οποία προκύπτει ότι το ΠΝΑ βρίσκεται πρώτο στη λίστα των συγχωνεύσεων ενώ δεν αναφέρεται πουθενά η πρόθεση δημιουργίας διάδοχου Κέντρου Υγείας αλλά ούτε και νέου Νοσοκομείου και κυρίως η  μη αναφορά της περιοχής μας στον καινούργιο Υγειονομικό Χάρτη της χώρας, αντιπροσωπία της Οικόπολις συναντήθηκε την Δευτέρα 11.04.2011 με μια ομάδα εργαζομένων του ΠΝΑ οι οποίοι παρακολουθούν με ανησυχία τις εξελίξεις στο χώρο της υγείας.
Επειδή η λειτουργία των Εξωτερικών Ιατρείων και των Εργαστηρίων του ΠΝΑ, έχει αποδειχθεί απαραίτητη για την τοπική κοινωνία που συνεχώς αυξάνει αφού, εκτός των άλλων φορέων ασφάλισης, το Νοσοκομείο έχει σύμβαση με το ΙΚΑ Ραφήνας και εξυπηρετεί εργαστηριακά τους ασφαλισμένους του, χωρίς πλαφόν, καλύπτοντας κατά το μεγαλύτερο μέρος τις ανάγκες σε πρωτοβάθμια υγειονομική περίθαλψη.
Αποτελεί δε  τον μοναδικό δημόσιο φορέα παροχής πρωτοβάθμιας υγειονομικής περίθαλψης,  για την ευρύτερη περιοχή, ενώ η περεταίρω ενίσχυση καθώς ακόμη και η δημιουργία δημόσιου Γενικού Νοσοκομείου αποτελεί πάγιο, διαχρονικό και καθολικό αίτημα της τοπική κοινωνίας.
Την 1η Απριλίου 2011 κατατέθηκε στο Υπουργείο Υγείας  προς διαβούλευση, ο καινούργιος Υγειονομικός Χάρτης της  χώρας, από ομάδα επιστημόνων με επικεφαλής τον  καθηγητή    κ. Λιαρόπουλο. Από δημοσιεύματα στον Τύπο και άλλες πληροφορίες μας, η περιοχή Ραφήνας δεν αναφέρεται πουθενά.
Συγκεκριμένα:
Στην Ελευθεροτυπία 27.03.20 11: «Μία από τις πρώτες αλλαγές που θα γίνουν θα αφορά το Παιδοψυχιατρικό Νοσοκομείο Πεντέλης. Τα παιδιά που νοσηλεύονταν εκεί  έχουν ήδη μεταφερθεί σε άλλα ιδρύματα, ενώ παραμένουν οι  περίπου 100 εργαζόμενοι. Το σχέδιο θα αναφέρει ότι μπορούν να ενσωματωθούν στο προσωπικό του Σισμανογλείου που βρίσκεται επίσης στα βόρεια προάστια».
Στα Νέα 05.04.2011: «Σχέδιο ανέγερσης νέων νοσοκομείων και απόσυρσης παλαιών μελετά το υπουργείο Υγείας. Στον πυρήνα των σαρωτικών αλλαγών που δρομολογούνται βρίσκεται η Αττική, με τους ειδικούς να κάνουν λόγο για τη δημιουργία τριών νέων νοσηλευτικών ιδρυμάτων – στα Μελίσσια, τη Βούλα και την περιοχή της Βάρης. Τα σχέδια αυτά, ωστόσο, συνεπάγονται και την παύση λειτουργίας νοσοκομείων /Βήμα 99,5 Λυκούργος Λιαρόπουλος».
Σημειώνεται δε ότι όπου υπάρχει ουσιαστική βούληση, αυτό καταγράφεται όπως π.χ .«αλλαγή λειτουργίας θα προταθεί για την Πολυκλινική της πλατείας Ομονοίας. Αναμένεται να μετατραπεί σε κέντρο παροχής ειδικών υπηρεσιών για εξειδικευμένες παθήσεις, είτε να γίνει κέντρο υγείας αστικού τύπου για τις πρώτες ανάγκες των κατοίκων του κέντρου».

Δεδομένου ότι η ενημέρωση  που έχουμε μέχρι σήμερα εξαντλείται σε μια απλή προφορική διαβεβαίωση του Διοικητή του Νοσοκομείου, η οποία πηγάζει από το Υπουργείο υγείας, περί συστάσεως ενός Κέντρου Υγείας  Αστικού Τύπου Ραφήνας και επειδή η παρούσα ηγεσία του Υπουργείου δεν έχει επίσημα δηλώσει τις προθέσεις της για το μετασχηματισμό του Νοσοκομείου.
Αφετέρου η μεθοδευμένη σιωπή του συλλόγου εργαζομένων του ΠΝΑ και οι ταυτόχρονες μετακινήσεις υπαλλήλων σε άλλες υπηρεσίες, μας κατευθύνει σε συνειρμούς για σκόπιμο εφησυχασμό των υπαλλήλων αλλά και των κατοίκων του δήμου έως την οριστική παύση όλων των δραστηριοτήτων του Νοσοκομείου.

Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι η προοπτική τα Ε.Ι. να παραμείνουν σαν αποκεντρωμένη μονάδα του Σισμανογλείου χωρίς άλλη δέσμευση για 24ωρη λειτουργία – εφημερία που θα εξυπηρετούσε ουσιαστικά τις ανάγκες της περιοχής , ενέχει τον κίνδυνο να μετακινηθούν οι εργαζόμενοι σε αυτό προκειμένου να καλύψουν δικές του ανάγκες και προδιαγράφει μία πορεία απαξίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας στους δημότες

Η ευθύνη βαραίνει την  Τ. Α. και ιδιαίτερα τους εκλεγμένους αντιπρόσωπους στο δήμο μας, να πάρουν όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες που απαιτούνται για να διασφαλιστεί  η διατήρηση του υγειονομικού χαρακτήρα  στο χώρο που εδώ και 50 χρόνια  λειτουργεί ως ο μοναδικός Δημόσιος Φορέας Υγείας στα ευρύτερα όρια της περιοχής .
Ο δήμος της Ραφήνας πρέπει  να δρομολογήσει άμεσα ενέργειες που θα ανοίξουν την συζήτηση και θα πιέσουν στην κατεύθυνση της σύστασης Κ.Υ. Αστικού Τύπου για τους δημότες του, που θα ενταχθεί στο χάρτη υγείας και  θα αξιοποιήσει τις υπάρχουσες υποδομές και το προσωπικό.
Πρέπει άμεσα να διεκδικήσει υπεύθυνες και δεσμευτικές απαντήσεις για τις προθέσεις του Υπουργείου και τις ενέργειες που δρομολογούνται πριν είναι πολύ αργά.

Η «ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ» εκφράζει την αμέριστη  στήριξη οποιασδήποτε πρωτοβουλίας για την διατήρηση του δημόσιου υγειονομικού χαρακτήρα στο χώρο του ΠΝΑ

Γραφείο Τύπου ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ
Συντονίστρια : Α. Ασημομύτη

postheadericon ΙΣΩΣ ΑΥΡΙΟ


Δανεζικη ταινια.ΣκηνοθεσιαΣουζανε Μιερ 


Η ΕΠΑΝΟΔΟΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΣΤΟ ΣΙΝΕΜΑ


Τ ο Χολλυγουντ ειχε αρκετα χρονια να επαναφερει τα παιδια θαυματα,των οποιων υπηρξε ο ευφευρετης.Απο την εποχη της Σιρλευ Τεμπλ,της Τζουντι Γκαρλαντ ,και της προσφατα χαμενης Ελιζαμπεθ Ταιηλορ,το Χολυγουντ δημιουργησε κινηματογραφικα εργα για ολη την οικογενεια με παιδια πρωταγωνιστες.Το τελευταιο θυμα του, ο νεαρος πρωταγωνιστης της σειρας μονος στο σπιτι ,ενηλικος πια και με σοβαρα ψυχολογικα προβληματα αναλωνεται στα δικαστηρια με τους γονεις του,διολου τυχαια συνεπεια, των επιλογων των γονεων για το ταλαντουχο παιδι τους, και προβληματισμος για την δημιουργα παιδιων σταρ.
Φετος λοιπον ,στις κινηματογραφικες αιθουσες,εμφανιστηκαν 3 ταινιες με εφηβους,οι 2 μαλιστα υποψηφιες για Οσκαρ.
Απο αμερικανικης πλευρας η πολυδιαφημισμενη  Αληθινο θαρρος με υποψηφιοτητες για διαφορα οσκαρ,η  συγκλονιστικη αλλα οχι διαφημισμενη Κοκκαλα τον Χειμωνα,και η βραβευμενη με Οσκαρ ξενογλωσσης ταινιας,δανεζικη με τον ελληνικο τιτλο, Ισως αυριο ,αντι του αυθεντικου,Εκδικηση.
Το δανεζικο συνεμα απο την εποχη του Λαρς Φον Τριερ και μετα, παρουσιαζει μια συνεχη ανοδικη πορεια φερνοντας την Δανια ,στους πρωτοπορους της Ευρωπαικης  απαντησης  στο αμερικανικο σινεμα..\
Η ταινια αφορα δυο αγορια και τη φιλια τους.Ο Κριστιαν μεγαλοαστικης προελευσης εφηβος, πολυταξιδεμενος,επιστρεφει στην Δανια να συνεχισει το σχολειο .μενοντας στο σπιτι της γιαγιας του ,μετα τον θανατο απο καρκινο της μητερας του,ενω ο πατερας του παραμενει στο εξωτερικο .
Ο Ε λιας ο ποντικομουρης του σχολειου αποτελει το αντικειμενο χλευασμου και ασκησης βιας πανω του απο τους μαγκες του σχολειου.
Ο Κ ριστενσεν τοποθετει απο την αρχη τα ορια του στους αλλους,προστατευοντας τον Ελια αλλα και τον εαυτο του.Ξυλοκοπει αγρια  τον μαγκα συμμαθητη που απειλει τον Ελια,αλλα ξεπερνωντας τα εσκαμμενα του σχολειου τραβαει μαχαιρι.Η σκηνη θα νομιζε κανεις οτι εκτυλισσεται σε καποιο αμερικανικο σχολειο.Ομως συμβαινει στο καλοβαλμενο σχολειο της Δανιας ,οπου οι δασκαλοι ειναι ευαισθητοι ,οπου υπαρχουν ψυχολογοι ,οπου οι συνεργασια δασκαλων γονεων λειτουργει.Η βια εισβαλει μεσω του Κριστιαν στην επιφανειακα τακτοποιημενη κοινωνια της Δανιας.Και ο Κριστιαν δεν ειναι ενα περιθωριακο παιδι.Με ψυχροτητα και σοβαροτητα αναπτυσσει στον εκπληκτο πατερα του,το σκεπτικο του.Δεν εχεις ιδεα του λεει.Τωρα θα με σεβονται ολοι.Ο σεβασμος των παιδιων στην βια, σε μια κοινωνια που εκπαιδευει τα παιδια στην αποτροπη της,ηχει εφιαλτικος.
Καταφθανει ο πατερας του Κριστιαν απο Αγγλια , η μητερα του Ελια ,γιατρος και εμφανιζεται και ο πατερας του Ελια απο την Αφρικη ,οπου δουλειει ως χειρουργος σε καταυλισμο Αφρικανικης χωρας που ειναι σε εμφυλιο.
Ακολουθουν συσκεψεις με τους δασκαλους οπου θιγονται και θεματα σχεσεων των γονεων,οι γονεις του Ελια ειναι σε διασταση,ενω τα δυο παιδια παρακολουθουν τον κοσμο των ενηλικων ,απο την κορυφη ενος σιλο στο λιμανι απαγορευμενο τοπο για παιδια ,αλλα καταφυγιο των εφηβων,που ατενιζουν τον κοσμο απο ψηλα ,και οργανωνουν την δικη τους , αποδοση , την δικης τους δικαιοσυνης
Η ιστορια υποτιθεται οτι ληγει για τους ενηλικες με την αναποτελεσματικη ,υποχρεωτικη συγνωμη που τυπικα δεχονται ολοι οι εμπλεκομενοι πιτσιρικαδες ,και που  μακραν απεχει της αποδοχης τους.Η φιλια των δυο παιδιων γινετραι στενοτερη,με τον Κριστιαν να αποτελει τον ισχυρο και προστατη και τον Ελιας τον ακολουθο.Οι καλοπροαιρετοι ενηλικες ξεπετανε την υποθεση της βιας χωρις να αναλυσουν τα γιατι και τα διοτι.Τον θυμο του Κριστιαν για τον πατερα του που τον κατηγορει μεσα του για τον θανατι της μητερας του και την ανασφαλεια του Ελια με εναν αποντα πατερα,και μια μια μητερα επαγγελατια που μεγαλωνει μονη δυο παιδια.Το πατρικο προτυπο που εχουν τα δυο παιδια ειναι διαστρεβλωμενο στο μυαλο τους.Ο Κριστιαν θεωρει τον πατερα του ακαρδο που αφησε την μητερα του να πεθανει και ο Ελιας τον δικο του κοτα ,γιατι απεχθανεται την βια ,αφου εχει μπουχτισει απο αυτην ,και την αντιμετωπιζει καθημερινα στο εμφυλιο της Αφρικης οπου δουλευει .Σε μια τους βολτα με τον πατερα του Ελια ,ο γιατρος υποχωρει στην ανευ λογου επιθεση,ενος σαφως περιθωριακου συμπολιτη τους.Τον αντιμετωπιζει ηρεμα και σταθερα ,χωρις βια.
Οι εφηβοι επαναστατουν.Το μαθημα μη βιας του πατερα δεν τους πειθει.
Αποφασιζουν λοιπον να γινουν αυτοι οι τιμωροι,να παρουν εκδικηση ,εξ ου και ο τιτλος της ταινιας.
Απο εκει και περα ο φακος εχει τον λογο και μιλαει.Απο την μια η σκονισμενη και ρακενδυτη Αφρικη των εμφυλιων συραξεων,εκει που ο ηπιος πατερας του Ελια αγωνιζεται να σωσει ζωες, εκει που η ζωη δεν εχει καμμια αξιακαι απο την αλλη ,η τακτοποιημενη Δανια οπου η βια ασκειται διαφορετικα,και ειναι σχεδον αορατη.Ενα καταπληκτικο μονταζ που σε φερνει καθε στιγμη δια της αντιθεσεως σε διλημμα.
Ο φακος ακολουθει τον Κριστιαν να μπαινοβγαινει μονος στο τεραστιο πολυτελες υποστατικο της γιαγιας,οπου κανεις δεν τον υποδεχεται.
Νεκρα και σιωπη.Ησυχια ταξη και ασφαλεια της Δανεζικης κονωνιας.Περναει τον ελευθερο του χρονο στην κορυφη του σιλο ,ονειρευομενος να γινει αυτος ο τιμωρος.Με  συντριβη απο τον θανατο που δεν μπερει να διαχειρισθει μονος του,με συντροφο τον ποντικομουρη και τα δικα του αδιεξοδα,τα δυο παιδια πορευονται μονα τους.Που ειναι οι καλοπροαιρετοι δασκαλοι,οι ευαισθητοποιημενοι γινεις η κοινωνια της προνοιας?
Αυτα και αλλα πολλα ερωτηματα θετει η Δανεζα σκηνοθετης.
Δεν θα αποκαλυψω την συνεχεια της ταινιας που ειναι συναρπαστικη.Ολα σε σωστες δοσεις.Η βια ,η αδικια,αλλα και η υποκρισια των ενηλικων απεναντι στον ατεγκτο κοσμο των παιδιων.Κοινωνικες συμβασεις ανατεμνονται και ανατρεπονται απο τα δυο παιδια μα δραματικο τροπο.
Εκδικηση? και ποιος δικαιουται να γινει τιμωρος?
Πολλα τα επιπεδα της ταινιας.Παρακολουθουμε την βια στην Αφρικη,και την Αφρικανικη τιμωρια με λυντσαρισμα,αλλα και την βια της Ευρωπης,την βια της διπλανης πορτας,που κοχλαζει διπλα μας και μεσα μας και κανουμε πως δεν την βλεπουμε.
Ειναι οι γονεις και η κοινωνια τυφλοι στην βια των παιδιων?Το καταπληκτικο βιβλιο ο αρχοντας των μυγων εχει δικιο?Οι πολιτισμενες κοινωνιες πως διαχειριζονται την βια?Το κουρδιστο πορτοκαλι του Κιουμπρικ που εκλεισε 30 χρονια ζωης ειναι επικαιρο?
Οι οικογενειακες σχεσεις, οι μονογονεικες οικογενειες,πως βιωνονται απο τα παιδια?
Ποια ειναι τα σωστα προτυπα?
Τι παραδειγμα δινεις στο παιδι σου?
ειναι η βια αδιεξοδο?
Πως αντιλαμβανονται τον θανατο τα σημερινα παιδια με τον κομπιουτερ και τους ηρωες με τις 10 ζωες?
Δινει απαντησεις η ταινια?[γι αυτους που απαιτουν διδαγμα]
Δινει κατι παραπανω
Δινει καθαρση ,με θεατρικους ορους.
Δες τε την ταινια ενδεχομενα και με τα παιδια σας ανω των 15 ετων.
Θα εχετε  μια ενδιαφερουσα και διαφωτιστικη συζητηση μαζι τους, οπως εχα με την 16 χρονη ανεψια μου.
Γιατι τα παιδια δεν μεγαλωνουν μονα τους και αυτο ειναι το σοβαροτερο απο τα μυνηματα της ταινιας. 

 
  Σωτηροπουλου Γεωργια 
Συντον. ΘΟ πολιτισμου της ΟΙΚΟΠΟΛΗΣ

About Me

Γιώργος Μερτίρης
Προβολή πλήρους προφίλ

Αναγνώστες

Από το Blogger.