Σάββατο 14 Μαΐου 2011

postheadericon ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ


Το ζητημα της ορθογραφιας δεν ειναι τοσο απλο ,οσο φαινεται και οσο το κανουν οι συστηματικα, ανορθογραφοι.
Λαθη εκ παραδρομης μπορουν να κανουν και οι πλεον ορθογραφοι.Δομικα ομως λαθη, κανουν μονον αυτοι που αγνοουν την γλωσσα και αυτο φαινεται και ειναι ορατο στον εξεταστη.Κατ αρχην γραφεις και εξεταζεσαι για να δωσεις στον αλλο να καταλαβει ,τι εχεις στο μυαλο σου.
Αρα το πρωτο ζητουμενο ειναι το να εισαι αντιληπτος απο τον αλλο.Αν ο αλλος διαβαζει το χερι ,αντι για την χηρα γιαγια σου ,λογω ορθογραφικου λαθους ,ο λογος σου γινεται ακατανοητος για τον τριτο.Η ορθογραφια διαφοροποιει εννοιες και προσωπα.Το τριτο προσωπο ,ο ενικος και πλυθηντικος αριθμος και αλλες πολλες εννοιες,αναγνωριζονται στον γραπτο λογο ,απο την ορθογραφια τους.
Η αγνοια της ,σημαινει και αγνοια της διαφοροποιησης των εννοιων και ειναι αυτο που βλεπει ο εξεταστης.Σε επιστημες που εχουν αποκλειστικα δικη τους γλωσσα και δικα τους γραμματικα συμβολα,με τυπικα παραδειγματα την χημεια και ολα τα μαθηματικα,η γραφη και η  αναπτυξη της σκεψης γινεται μεσω των συμβολων τους ,οποτε η αναγκη της τυπικης ελληνικης ορθογραφιας σχεδον μηδενιζεται, γιατι εκει γραφεις σε μια αλλη γλωσσα ,διεθνη και κατανοητη μονον στους ειδικους.Ομως στην Ιστορια πχ χειριζεσαι εννοιες ,και απαιτειται η γνωση της ορθογραφιας για την διαφοροποιηση των εννοιων και των προσωπων ,ακομα και του κομματος και της τελειας,για να διατυπωθει και αποδοθει σωστα ενα γεγονος η μια ιδεα.
Θυμηθειτε τους πονηρους ιερεις του μαντειου των Δελφων, πως με την καταλληλη χρηση της γλωσσας ,καλυπταν διφορουμενα ολα τα ενδεχομενα. ηξεις αφηξεις ουκ εν τω πολεμω θνηξεις,οπου αναλογα με το που βαζεις το κομμα ,εχεις δυο εντελως αντιθετα και ασυμβατα συμπερασματα .γιατι η θα πεθανεις η οχι ,μονον οι παμπονηροι ιερεις μπορουσαν δια της χρησης και της γνωσης των στοιχειων της γλωσσας να προβλεψουν και τις δυο περιπτωσεις.Αυτο ειναι και ενα τυπικο παραδειγμα της χρησιμοποιησης της γνωσης της γλωσσας ,σαν δυναμης ελεγχου στους αδαεις ,πραγμα που αργοτερα οι σοφιστες το μεγιστοποιησαν.
Η απλοποιηση της γλωσσας που στην εποχη μου ειχε ψιλη και δασεια ,οξεια και περισπωμενη ,δοτικη και υπογεγραμμενη .μου επιτρεπει σημερα ,αφου εμαθα ολες τις δασυνομενες λεξεις, να γραφω χωρις καθολου τονους και να μην ειναι απαραδεκτο..Η ορθογραφια αλλαξε μεσα σε πενηντα χρονια αλλα δεν καταργηθηκε, γιατι ειναι συνυφασμενη με την ελληνικη γλωσσα.Δεν ειναι ολες οι γλωσσες ετσι.Η ελληνικη γλωσσα ειναι γλωσσα εννοιολογικη, νοηματικη.Σκεφθειτε οτι η ελληνικη γλωσσα  θεωρηθηκε απο τις καταλληλοτερες ,για την τεχνητη νοημοσυνη ,διοτι εχει δομη τετοια που επιτρεπει αναπτυξη νοημοσυνης, απο υπολογιστες.Εναι κριμα μια τετοια γλωσσα να μην την γραφουν καλα οι Ελληνες.Πολλες χιλιαδες ανθρωποι στον κοσμο γνωριζουν αρχαια ελληνικα, αυτα που δεν μαθαινουν οι ελληνες μαθητες,γιατι δεν εχει γινει κατανοητο ,οτι η συνεχεια ενος λαου ,ο ομφαλιος λωρος που τον συνδεει με το παρελθον ,ειναι η γλωσσα.Η αρχαια ειχε σαν συνεχεια την γλωσσα των ευαγγελιων και των ψαλμων του βυζαντινου μελους ,που ακουμε στις εκκλησιες και δεν καταλαβαινουμε ,τις αγνωστες λεξεις των μεγαλων μας ποιητων,δυο Νομπελ ποιησης σε τοσο μικρη χωρα ,ειναι ρεκορ.
Την γλωσσα του Παππαδιαμαντη ,και τοσα αλλα αριστουργηματα ,στα οποια δεν εχουμε προσβαση ,λογω ελλειπους γλωσσικης παιδειας.
Υπαρχουν και γλωσσες που χρησιμοποιουν τα συμβολα γραμματων αλλης γλωσσας.Τα Καραμανλιδικα ας πουμε ,με την τουρκικη, η τα γκρετσεσκο της βενετιας,[οχι τα γκρεκανικα της Καλαβριας] με την ιταλικη γλωσσα..
Στο θεμα της ορθογραφιας υπαρχει και μια ιατρικη παραμετρος ,η δυσλεξια.Εκει το θεμα ειναι ιατρικο.
οι υπολογιστες βοηθανε πολυ σε αυτη την περιπτωση.
Ο διασημος καθηγητης του ΜΙΤ, Νεγρεποντε  ,γνωστος δυσλεκτικος δηλωσε.
Αν δεν υπηρχαν οι υπολογιστες δεν θα μπορουσα να εχω σπουδασει.
Νικησε αυτο που θεωρουνταν μειονεκτημα και το μετετρεψε σε πλεονεκτημα ,αναπτυσσοντας την επιστημη των υπολογιστων
Αυτος εκανε τον λογο πραξη.
Καλη σας επιτυχια και αν μου ξεφυγε κανενα ορθογραφικο συγχωρειστε με 
 
Σωτηροπουλου Γεωργια
Συντονιστρια τομεα πολιτισμου της Οικοπολης










Τρίτη 10 Μαΐου 2011

postheadericon η παραίτηση του από αυτή τη θέση ευθύνης του Αντιδημάρχου, είναι το πολιτικό ζητούμενο.


Δυσάρεστη έκπληξη προκάλεσε το γεγονός της πληροφορίας που πήραμε, ότι την προηγούμενη Πέμπτη 5/5/2011 ο Αντιδήμαρχος Ραφήνας –Πικερμίου κ. Βλαχάκης   παρέδωσε σε πολίτη την εισηγητική έκθεση «έργων αποχέτευσης ακαθάρτων - περιοχών Βορείων Μεσογείων»(Πλατύ Χωράφι) της ΕΥΔΑΠ.
Η «ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ», από τις αρχές Γενάρη είχε ζητήσει  με επίσημο αίτημα από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο,  την εισηγητική έκθεση  της ΕΥΔΑΠ και ο κ. Αντιδήμαρχος είχε απαντήσει ότι όποτε την παραλάμβανε στα χέρια του θα μας την παρέδιδε.
Καθ’ ομολογία δικιά του, η έκθεση  «ήρθε» στα χέρια του την Δευτέρα 2/5/2011. Παρά το γεγονός ότι την Παρασκευή 6/5/2011 είχαμε Δημοτικό Συμβούλιο και ο Δημοτικός Σύμβουλος της παράταξης μας κ. Γ. Μερτίρης  έθεσε σε προ ημερησίας διάταξης το θέμα του τοπικού ΚΕΛ και ζήτησε ενημέρωση, ο κ. Βλαχάκης δεν ενημέρωσε ως όφειλε το Σώμα ή και πριν τους επικεφαλής των Δημοτικών Παρατάξεων για την έκθεση βόμβα στα θεμέλια της Ραφήνας. Εκ των υστέρων, πληροφορηθήκαμε ότι  ούτε  και η Δημοτική Παράταξη  με την οποία έχει εκλεγεί, ενημερώθηκε  για την εν λόγω εισηγητική έκθεση.
Προκύπτουν λοιπόν για εμάς τα παρακάτω ερωτηματικά: 
1.Η εισηγητική έκθεση εκδόθηκε τον Δεκέμβριο του 2010. Δηλαδή χρειάστηκαν 5 μήνες για να περιέλθει στα χέρια του κ. Βλαχάκη; Αυτό τι είναι, ανικανότητα ή αδιαφορία;
2. Παραδόθηκε από τα χέρια του κ. Βλαχάκη η έκθεση σε πολίτη, χωρίς πρώτα να την έχει παραδώσει ως όφειλε  στο Δημοτικό Συμβούλιο ή στις Δημοτικές Παρατάξεις;  Αυτό τι  είναι, αφέλεια ή κρύβονται πίσω άλλα συμφέροντα;
3. Οι δηλώσεις του στον Τοπικό Τύπο ότι η Ραφήνα δεν είναι έτοιμη για το δικό της ΚΕΛ, συνδέεται με τα παραπάνω ή όχι;
4. Τελικά το Τοπικό ΚΕΛ είναι το «παραπέτασμα καπνού» για την παραπλάνηση των Δημοτών ενώ στην ουσία προωθεί την λύση του ΚΕΛ στο Πλατύ Χωράφι;
5. Έχει καταλάβει ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος την σοβαρότητα της εισηγητικής έκθεσης, ναι ή όχι; Έχει καταλάβει ότι είναι το νούμερο ένα για το Δήμο μας, ναι ή όχι; Αφέλεια ή αδιαφορία;
Είτε οι χειρισμοί του κ. Βλαχάκη προέρχονται από αφέλεια είτε προέρχονται από ανικανότητα, είτε γιατί εξυπηρετεί άλλου είδους σχέδια, η παραίτηση του από αυτή τη θέση ευθύνης του Αντιδημάρχου, είναι το πολιτικό ζητούμενο.
Καλούμε τον Δήμαρχο κ. Χριστόπουλο, να λάβει θέση για την συγκεκριμένη συμπεριφορά και χειρισμό του θέματος από τον Αντιδήμαρχο του, να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα και να  απαντήσει εάν γνώριζε τους παραπάνω χειρισμούς του Αντιδημάρχου του.
Γραφείο Τύπου Δημοτικής Κίνησης «ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ»

About Me

Γιώργος Μερτίρης
Προβολή πλήρους προφίλ

Αναγνώστες

Από το Blogger.